måndag 23 september 2013

Det ser mörkt ut

Vi har fått två tråkiga besked den senaste veckan. I Ryssland kommer domstolarna inte att besluta om adoption till länder som tillåter samkönade äktenskap och den andra organisationen som vi är medlemmar i utöver Adoptionscentrum, FFIA kommer att lägga ned. 

Om det skiter sig med Ryssland har vi alltså ingen reservplan. Om, mot förmodan som det ser ut nu, vår adoption blir av så har vi ingen kötid någon annanstans och därmed ingen chans att adoptera ett syskon.

Alla beslut vi tagit på vägen har blivit fel. Mer än fem års försök. Snart är orken slut och hoppet borta.

12 kommentarer:

  1. Nej! Jag hoppas att det löser sig i Ryssland. Pratade lite med vår organisation om det i förra veckan och de var positiva och trodde på en lösning, men det kanske har kommit nya besked..? Jag hoppas inte det, tänker på alla er som väntar på barn från Ryssland, och på alla barnen som behöver familj! Måtte det gå att lösa och det snabbt!

    Jag håller tummarna!!

    Stor kram från mig

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar! Igår såg det mörkt ut, men idag fick vi ett mail om att några av våra dokument behöver uppdateras så då kan det ju inte vara helt kört i alla fall... Vi hoppas.

    Jag tittade nyss in på din fina blogg, jag hör av mig mer!

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh hoppas hoppas!! Jag håller tummarna, det vore ju fruktansvärt om de bara skulle stänga =(

      Gör det, ser fram emot att höra från dig!

      KRAM

      Radera
    2. Tack för tumhållandet! Jag håller mina för dig också!

      Radera
  3. Jag hoppas att det ska funka med Ryssland ändå! Att de hör av sig är ju ett bra tecken. Läste om FFIA. Jättetråkigt och förstår inte hur det kan gå till så, med en massa blivande föräldrar som väntar på barn.
    Ja, ni har verkligen haft en massa otur på vägen. Nu är det dags att det vänder! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Hedda. Det verkar som att vi är många som har otur på vägen. Märkligt ändå. Ja, vi får hoppas att det vänder snart.

      Kram!

      Radera
  4. Fy, vad tråkigt!! Hoppas att det inte blir som ni befarar! Jag ska hålla mina tummar för er, de fem åren får inte vara förgäves!! Förstår precis vad du menar med orken. Vi har hållt på i över sex år och skickas hela tiden tillbaka till "gå"...

    Kramar!
    Charlotte (lite si and so)

    SvaraRadera
  5. Ja, våra historier är ju ganska lika. Ungefär lika gamla, Hoppas på IVF, hoppas på ÄD... och aldrig någon förklaring till varför det inte funkar trots att allt sett lovande ut.

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Förstår din förtvivlan. Hur kan de bara göra så? Er kötid får inte vara förgäves. Står ni i kö i någon annan organisation? Barnen framför allt hade inte förut så långa köer till Polen vet jag men det kan ju ha ändrat sig. Jag hoppas att det går bra tillslut. kramar Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar Lina! Vi har ju ett pågående ärende i Adoptionscentrum, men har köat i FFIA också. Eftersom FFIA lägger ner så är kötiden där förgäves. Köar du i BFA?

      Radera
  7. Åh. Vad kan man säga? Jag hoppas det löser sig. Jag hoppas VERKLIGEN att det löser sig. Håller tummar, stortår, allt. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det finns nog inte så värst mycket att säga.
      Tack för alla hållningar!

      Kram!

      Radera