söndag 3 mars 2013

Här eller någon annanstans kommer jag att skriva om vår adoption

För snart ett halvår sedan skrev jag mitt senaste inlägg här. Eller i alla fall det senast publicerade inlägget, det har blivit några texter under tiden som jag inte lagt ut på nätet. Jag saknar att blogga, det sätter ord på mina tankar och får mig att se lite klarare, samtidigt som det hugger till i magen varje gång jag loggar in här. För vi är ju ett av de par som ännu inte lyckats bli föräldrar. Efter snart fem år av försök står vi fortfarande och stampar. Vi har gjort allt. Sammanlagt nio behandlingar av olika slag - från en insemination för några år sedan, via tre påbörjade IVF-er utan resultat till fem misslyckade äggdonationsbehandlingar. Under tiden har vi ställt oss i kö till två adoptionsorganisationer, gått föräldrautbildning för att få adoptera, utretts av kommunen, fått ett medgivande och nu - till sist skickat papper till det land vi valt.

Jag funderar på att börja skriva igen, men nu som en renodlad adoptionsblogg. Kanske här i den här bloggen, kanske i en ny, fräsch adoptionsblogg? En blogg utan vår historia och mina bittra funderingar kring hur det är att vara ofrivilligt barnlös? Få se hur det blir. Trots att jag är skeptisk mot sociala medier i allmänhet (och Facebook i synnerhet...) gav det mig tröst att skriva. Bloggen var ett forum för mina tankar samtidigt som jag dokumenterade datum och annat som kändes betydelsefullt då.

På återhörande!

7 kommentarer:

  1. Jag är nyfiken på att läsa om er adoption!
    Vad spännande och roligt att ni nu har skickat papprena till ert barns land! Nu väntar ni verkligen barn!
    Vi kom hem med vår son i december! Om du vill läsa min blogg hör av dig till antligenmor@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Märta!

    Så roligt att ni fått er son nu! Har för mig att ni skulle adoptera från Taiwan, stämmer det? Hur som helst - stort grattis!

    Jag läser gärna din blogg! Hör av mig.

    SvaraRadera
  3. Roligt att du är tillbaka! Vill gärna fortsätta läsa, hoppas du känner det meningsfullt att skriva. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag med. Det är ju onekligen ett dilemma att skriva om privata saker på nätet, men det blir liksom inte av att jag tar fram en dagbok...

      Radera
  4. här eller någon annanstans kommer jag alltså läsa om er adoption!!!??? yey!!! ;) kram

    SvaraRadera
  5. För att inte tala om hur spännande det vore att få läsa om din garderobsutmaning ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. haha, jag hade stor utgallring och sålde säker ett hundratal plagg på loppis förra veckan! men jorå, kanske ska jag ta itu både med bloggandet och utmaningen igen... :)

    SvaraRadera