söndag 3 april 2011

Om hår

Sambon och systern tycker att jag snöat in på två samtalsämnen; IVF och min misslyckade klippning. Efter att ha väntat alldeles för länge fick jag ett desperat infall och slingade och klippte mitt hår hos en ny frisör. Slingorna blev hyfsade, men frisyren är väldigt märklig; någon sorts page med kortare tofsar över öron, speciellt på höger sida. Jag har redan klagat en gång vilket ledde till att de jämnade till det på längden, men nu vet jag inte vad jag ska göra eftersom jag inte vill ha fler tofsar som står ut på fel ställen. Antar att det blir en superkort hästsvans tills håret växt ut, men det var ju just för att slippa att alltid ha håret uppsatt som jag klippte mig... Med håret utsläppt har jag en liksom tantig stil, som en blandning av Maud Olofsson och valfri sossepolitiker.

Här skriver jag förvisso vad jag vill, men nu ska jag lägga band på mig själv och inte skriva långa haranger och min livslånga frisörskräck. Det finns dock en risk att det dyker upp inslag om det igen, eftersom det sista jag behövde just ny var en mystisk frisyr...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar