onsdag 11 maj 2011

Ultraljud

Igår var jag på ultraljud. Jag var så orolig att jag knappt ville titta på skärmen. När jag till slut vände mig ditåt tyckte jag att läkaren mätte flera gånger, åtminstone fem eller sex. Inte så bra som vi hoppats, men i alla fall fler än förra gången då det bara blev tre ägg. Jag såg fel, jag missförstod. Det var fyra äggblåsor, men bara två äggblåsor som var tillräckligt stora. Äggplock nu på fredag. Sämre resultat än förra gången, trots maxdos och akupunktur. Barnmorskorna, både den jag pratade med efteråt och den jag pratade med i telefon idag, säger att den här gången kommer det att gå, den här gången blir det insättning, men hur ska jag kunna lita på det? Vi får dessutom inte veta något förrän på måndag morgon eftersom de är lediga på helgerna. Jag har sagt flera gånger att jag inte känt mig trygg med Huddinge; läkaren som skrev ut för lite Gonal F, AMH-värdet som de aldrig ringde om och detta att jag fått bestämma medicin och dos själv. Den här gången kan du lita på oss säger de, istället för att fråga vad jag behöver för att känna förtroende för dem. Jag behöver en ny tid inbokad så snart som möjligt och jag behöver veta att de verkligen gör allt de kan för att det ska gå så bra som möjligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar