onsdag 30 mars 2011

En levande del av mitt liv

När andra i min ålder började få sina första eller andra barn ägnade jag istället åren mellan 29 och 32 åt att resa eller åt att spara pengar inför resor. Jag hade alltid drömt om det och jag är verkligen glad över att det blev av. Känslan av att vara fri och att det inte finns några måsten är verkligen oslagbar, speciellt när man som jag har ett jobb där den känslan inte infinner sig särskilt ofta. Mitt i IVF-cirkusen känner jag mig också ganska utlämnad åt vården, ödet, väntetiden och oturen så jag ska försöka återskapa "reskänslan" igen.

Jag ångrar att jag inte fotograferade mer, men här är i alla fall ett kort som jag tog inne i den förbjudna staden i Beijing. Himlen var grå av luftföroreningar när jag var där, men det syns inte här.




1 kommentar:

  1. Håller med dig, det är underbart att känna sig fri och slippa alla måsten. Skulle gärna resa mer. IVF-cirkusen är verkligen påfrestande med allt vad den innebär. Hoppas du har en bra helg. Kramar

    SvaraRadera