söndag 3 juli 2011

AMH-värdet åter igen

Läkaren tyckte att jag skulle ta ett nytt AMH-test v. 26 eller 27. Under förra veckan var vi bortresta, så nu återstår bara måndag och tisdag innan vi åker bort igen. Vi fick med oss en lista över vilka vårdcentraler som är anknutna till KS, men den är nu spårlöst försvunnen.

Jag förstår inte varför jag ska ta det igen, hittills har det inte kommit något gott av att veta att det är lågt. Jag trodde ju det, att vi skulle få mer hjälp sedan de hittat en anledning men istället blev det tvärtom. Om nu värdet skulle vara ännu sämre, kan de stoppa behandlingen då? Visst borde jag vara tacksam över att landstinget gör kostnadsfria IVF-er, men efter den här våren är mitt förtroende för vården så lågt att jag nästan tror att det är en fälla. Lågt värde = få försök, antagligen inga fler efter detta, ännu lägre värde = inget försök alls?

Förresten jag vet ju, det togs för nära inpå det första IVF-försöket förra gången så värdet kan vara fel. Hur som helst - jag ser ingen poäng med att göra det igen, det går ju ändå inte att förbättra.

Den försvunna listan och tankarna på det hopplösa värdet gjorde att jag deppade ihop fullständigt. Jag har ändå känt mig ganska balanserad ett tag, men det är tydligen bara ett tunt ytskikt av stabilitet... Det känns extra trist när jag tänker på att kuratorn som jag bara hann träffa en gång är sjukskriven på obestämd framtid.

Äh, jag tror jag skiter i att ta ett nytt AMH-test.

2 kommentarer:

  1. Om du ska ta ett test så kan du hitta de olika vårdcentralerna på KS´s hemsida (under "provtagningsenheter"). Jag tappade också bort min lista...Stor kram

    SvaraRadera
  2. Jag misstänkte att det gick att ta reda på... Tror jag skiter i det i alla fall. Kanske i höst när nästa försök är gjort.

    Kram

    SvaraRadera