fredag 1 juli 2011

Påminnelser

Telefonen var med förstås. Två samtal blev det som påminde om barnlösheten. Jag ringde till Huddinge och berättade att mensen kommit (på midsommarafton...) vilket betyder att det är dags att börja spraya i mitten av juli.De ringde även från kursen som vi ska gå för att få adoptera. I augusti börjar den!

Jag ser inte fram emot att börja med en IVF-behandling igen. Eftersom våra två tidigare försök gått så extremt dåligt ser oddsen inte så lovande ut. Med ett tredje försök som inte leder till införing är det slut för oss och jag har svårt att tro att vi ska lyckas bättre den här gången. Så det blev... efter första försöket räknade jag ner; månader, veckor och dagar, men nu känns det mest jobbigt att behöva ha ont i huvudet i flera veckor för att, troligen, misslyckas igen.

Föräldrakursen ser jag fram emot. Den börjar i samma veva som det är dags för äggplock, märkligt... Det blir väl bara att gå dit och se glad ut antar jag.

3 kommentarer:

  1. Åh, härligt med föräldrakurs! Jag gillade den! För mig gjorde den också ivf:en lite, lite lättare att leva med.

    SvaraRadera
  2. Det kan finnas flera på kursen som håller på med IVF. Visst känns det kanske konstigt, men samtidigt börjar ni då jobba på två spår, vilket ger hopp.

    Jag tyckte SÅ mycket om föräldrautbildningen! Det blev så verkligt då, att adoption faktiskt är ett alternativ. Och det var välgörande att träffa andra i ungefär samma sits som vi. Det var intressanta diskussioner. Ja,detär verkligen nåt jag minns med värme.

    SvaraRadera
  3. medan och Hedda, vad roligt att ni tyckte om föräldrautbildningen! Hoppas att vi kommer att känna så också.

    SvaraRadera