måndag 4 juli 2011

Barnlös i glasbur

Kronprinsessan Victoria är 34 år och nyblivna furstinnan Charlene i Monaco 33. Bådas allra viktigaste uppdrag är att föda tronarvingar. Det är mycket som är märkligt med monarkin, men detta kan vara det allra konstigaste.

Vad händer om det inte blir ett endaste litet biologiskt barn? Tänk om även dessa kvinnor också har en äggreserv som är på upphällningen? Adoption lär väl inte bli aktuellt eftersom hela idén handlar om genetik, men äggdonation då? Ett ägg från Madeleine borde väl vara lika kungligt som Victorias? Det skulle säkert gå att genomföra utan att vi skattebetalare/undersåtar/folket fick veta något. De allra bästa läkarna lär väl finnas till hands, men jag antar att det inte alltid hjälper.

Om några år kanske det är vanligt att frysa in sina ägg när man är riktigt ung, bara ifall att...

Det går säkert vägen för dem båda. Men om inte lär de få ett helsicke. Vi som är barnlösa fast vi inte vill vet att det räcker med att några få bekanta kommenterar barnlösheten, att ha miljontals människor som undrar lär göra det ännu värre.

2 kommentarer:

  1. Ja det har jag också tänkt på många gånger, vilket helvete Viktoria skulle få om de inte kan få barn. Uscha...

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, jag hade inte läst det här när jag skrev mitt inlägg i dag! Jag tänkte uppenbarligen inte unikt...

    SvaraRadera