onsdag 20 juli 2011

Det finns de som faktiskt lyckas med IVF

Sambons bästa kompis med flickvän väntar barn, om fyra veckor är det dags. Vi har träffat dem ikväll och det är alltid lika trevligt. Det känns skönt att jag inte avundas dem längre, det brukar vara värst när graviditeten är färsk och precis när magen börjar synas.

De gjorde två IVF i höstas och tjejen plussade strax före jul. Deras första försök gick precis som vårt, bara två ägg och ingen insättning. Skillnaden var att det rent av gick liiiite bättre för oss eftersom två av mina tre ägg faktiskt blev befruktade men hade för många polkroppar (förstår fortfarande vad det betyder). Vi gjorde både långa metoden med samma medicin och samma dos.

Att de lyckades med sitt andra IVF-försök gjorde det lite lättare för oss att hålla hoppet uppe inför försök två. Då hoppades vi fortfarande på att vårt första försök bara var en miss, kanske beroende på att läkaren skrev ut för lite medicin så att jag missade en hel dos. Nu hoppas jag inte särskilt mycket alls, läkaren var för negativ när vi pratade med honom i våras. Jag ser på min väns fina mage och tänker att det aldrig kommer att hända mig.

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas sååå att det kommer hända er också! Ge inte upp hoppet!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Varför var läkaren negativ? Är i samma ålder som dig...

    SvaraRadera
  3. Finurlan: Därför att våra två tidigare försök har gått så dåligt. Jag har fick väldigt få ägg, två och tre, och det blev ingen insättning. Hur går det för dig?

    SvaraRadera