söndag 22 januari 2012

Att jag aldrig lär mig...

Nyss gjorde jag något jag vet inte jag borde göra när jag känner mig låg. Jag loggade in på Facebook. Den som sa att svenskar inte värdesätter sina familjer har inte Facebook... Jag går in på min sida ungefär en gång varannan-var tredje vecka. Under de uppskattningsvis tre sekunder det tar att ögna igenom sidan har jag hunnit se följande: En gravidmage, föredettan som prisar sin dotter, gamla kursare som hyllar sina mammor för att de passar de egna barnen, kusiner som skriver om sina barn, bekanta som berömmer sina barn, grannar som visar bilder på sina barn, gamla klasskompisar som skriver anekdoter om sina barn osv, osv.

Storebror ser dig och din familj! För att du själv väljer det. Fast vem är jag att uttala mig om det, jag har också en stor del av mitt liv på internet. Det går att hitta spår av mig både här och där.

2 kommentarer:

  1. Jag håller med om att det blir jobbigt, och det gör att man känner sig dubbelt misslyckad mot innan man loggade in.

    SvaraRadera
  2. Att googla på sig själv är både intressant och skrämmande...

    SvaraRadera