fredag 20 januari 2012

Veckan

Äta, sova, jobba, plugga, slockna i soffan. Jag såg inte på Homeland i onsdags, har inte öppnat inredningstidningen och damtidningen (som jag fick för mig att börja prenumerera på för premiernas skull) ligger oöppnad i plasten den kom i för drygt en vecka sedan. Så har min vecka sett ut i stort sett med undantag för i tisdags då jag träffade Hedda. Det var trevligt och intressant och träffa denna kloka kvinna vars blogg jag följt med intresse sedan i somras. Hon har förresten fått barnbesked i dagarna, hurra, hurra!

Angående inledningen på texten; ja, det låter vansinnigt att kombinera jobb och heltidsstudier. Och ja, visst är jag tveksam till om jag kommer att ta mig igenom den här terminen. Men. Det känns som rätt beslut. Visst var det fantastiskt att kunna studera på heltid i höstas och visst är jag tacksam över att jag fick chans att göra det med en stor del av lönen i behåll. Hösten gav mig gott om tid att bearbeta allt som hänt under året, dessutom var det underbart att kunna sova ut på morgnarna. Nackdelen var nog att jag ibland fick för mycket tid att tänka eftersom vi bara hade föreläsningen en dag i veckan.

Jag har funderat på att studera i flera år, men eftersom vi kämpade för att få barn ville jag få ut full lön för att inte förlora så mycket när jag blev mammaledig... Nu blev det ju ingen mammaledighet och det ser ut att bli det den närmaste tiden heller. Därför vill jag ta tag i det här nu. Samtidigt vill jag inte ta studielån eftersom min framtida lön inte kommer att förbättras nämnvärt när/om jag får min nya "titel". Så jag provar. I vår satsar jag på studier och jobb i den ordningen. Allt annat får komma i andra hand.

5 kommentarer:

  1. Jag hejar på dig, Nelle! Du kommer att klara det! Och om det kärvar ihop sig, så är det nog ok ändå. Det är strongt av dig att satsa på detta. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. låt mig gissa - damernas värld? i så fall föll jag också för premien... ;)

    och ang. allt det andra - vansinnigt tufft så heja heja!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. Oöppnad tidning, outhämtade premier (talongen är dessutom borta...), men pengarna är dragna. 1-0 till Damernas värld alltså. Som jag förövrigt inte ens är särskilt förtjust i...

      Radera
    2. Förresten, det är ibland svårt att skriva kommentarer hos dig. Vet inte om det är blogger eller min dator som krånglar.

      Radera
  3. jag har också haft problem med att kommentera hos mig själv - samt hos en del andra (är ingen flitig kommentator men på sistone har jag inte ens kunnat läsa kommentarsfälten). har dock sett att många bloggat om "jäkla blogger" så skyller problemet på dem...

    ang. damernas: you can't beat the system. vilket inte hindrar att man försöker, igen och igen och igen... ;)

    SvaraRadera