söndag 20 november 2011

Det här med förkortningar...

Jag cyklade hem från universitet en dag och funderade ganska mycket på det här med "SNL-barn" under tiden. När jag var nästan hemma kom jag på att jag lagt dit en bokstav för mycket. "SN-barn" kallas det ju, som i "Special Needs"... (alltså adoptivbarn med särskilda behov, läpp- och gomspalt t.ex.) SNL är en helt annan förkortning, nämligen "Saturday Night Live". Jag hann tänka en stund på att det faktiskt finns en massa "SaturdayNightLive-barn" också, barn som kommit till lite hipp som happ på en lördagkväll.

Idag hade jag behövt se lite SNL. Igår var det sååå roligt. Annat som piggar upp är http://katastrofalaomslag.blogspot.com/. För att skingra tankar utan skratt finns Wordfeud...

1 kommentar:

  1. Haha, Saturday Night Live-barn! Sååå kul! Det borde ju finnas en hel drös SNL-barn i samhället som behöver två längtande föräldrar :-)
    Hoppas att dagen blir bättre än i går och att det blir bra hos kuratorn!

    SvaraRadera