söndag 20 november 2011

Tankarna vilar aldrig

Imorgon är det dags för ett nytt möte med kuratorn. Jag har skrivit en lång lista idag, en lista med rubriken "När jag tänker på att jag inte har barn". Ingen särskilt upplyftande läsning för någon, därför besparar jag er den, dessutom har jag slängt in en förkortad version tidigare. Kontentan är att är tankarna finns där nästan hela tiden, vad jag än gör. Jag tänkte ta med mig den och kanske läsa innantill, eftersom jag fick intrycket av att hon inte tyckte att jag pratade tillräckligt mycket om min barnlöshet när jag träffade henne sist.

Nu är jag ledsen. En deppig söndag helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Ja, men då kan vi deppa ihop! Idag kan inte ens ett roligt foto muntra upp mig...

    SvaraRadera
  2. Det låter bra att skriva ner och ta med sig. Tråkigt med deppig söndag.
    Och alla de där tankarna du har, när det har gått ett tag tror jag du kommer att upptäcka att de till slut har fört dig framåt. Kram!

    SvaraRadera