fredag 16 december 2011

Googlingar

Hedda har skrivit några gånger om vilka googlingar som gjort att folk "hamnat" i hennes blogg. Det tog ganska lång tid innan jag upptäckte att jag kunde ta en titt på googlingar i min egen blogg, men sedan jag upptäckt den funktionen här (ja, med tekniken går det ibland långsamt...) roar jag mig med det ibland. AMH-värde är nog den vanligaste sökningen som gör att folk hittar hit. Jag kan tänka mig att det är tjejer som är i samma situation som jag var i för inte alls länge sedan. Läkarna pratar om lågt AMH-värde men berättar inte vad det betyder, så barnlöshetshetsforum (FL...) och bloggar får stå för informationen istället. Skärpning vården, det är bättre om ni är raka med vad ni vet än att vi som är drabbade ska famla runt på internet!

Förutom begreppet AMH-värde stavat på flera olika sätt är detta dagens sökningar: "egoism att inte skaffa barn"; "lättare bli gravid på våren", "privata infertilitetskliniker" och "skaffa barn är egoism". Hur gick det till att de hamnade just här? För inte är jag någon expert på något av detta... Egoisminlägget (som jag antar att någon hittat) var ironiskt menat eftersom jag ibland tycker att det tjatas om att "vi skaffar barn för vår egen skull". Lite roligt är det i alla fall och jag hoppas att googlarna hamnade rätt till slut. Internet är fantastiskt, eller hur?

1 kommentar:

  1. en kompis till mig fick rådet av sin läkare att gå hem och googla pco (som var vad läkaren misstänkte att hon led av). och man ba' "hallå?", vore det pco kan man ju tycka att läkaren borde ta ansvar att berätta vad det innebär. hur korkat som helst.

    våra läkare har varit experter på att slänga ur sig saker i förbifarten, som när en av dem frågade om jag hade endometrios och jag, som aldrig hade hört ordet förut, blev minst sagt förvirrad, "eh, nej, eller, hur vet jag det?". hem och googla, hem och bli nervös.

    men det fina är så klart att man hittar sköna bloggar att läsa som gör att man inte känner sig fullt så ensam!

    SvaraRadera