lördag 11 februari 2012

...övergick i livspusslande medan jag står bredvid och tittar på

Åren innan trettio nojas det över vuxenpoäng. Några år senare gör begreppet "livspussel" entré. Lika självklart som det var för några år sedan att fnysa åt svenssonlivet är det nu att beklaga sig över hur svårt det är att få ihop "livspusslet". Men som kloka miss adapted skriver; pussel är per definition ett sällskapsspel, dvs, ett nöje...

Jag skulle kunna skriva en lååång harang om fåniga ord, där "livspussel", "vuxenpoäng" och "stilren" bara är droppar i en ocean av meningslösheter... Men inte just nu. Tror att det blir ett glas rödvin istället.

3 kommentarer:

  1. den som sa're hen va're! klok alltså... ;) tycker rödtjut låter som ett bättre alternativ för lördagkvällen, även om jag ser fram emot den där harangen vid tillfälle! btw. "kvalitetstid" :P

    SvaraRadera
  2. Mannen ser på "Sherlock" och jag räknar ner till SNL kl. elva... Men colan är utbytt mot rödvin minsann!

    "Kvalitetstid" förtjänar också en plats på listan! Den går nog att bygga vidare på!

    SvaraRadera
  3. "vardagslyx" och "guldkant på tillvaron" är uttryck jag själv använder, tyvärr inte alltid helt oironiskt... själv vaskade jag rödvinet, det var iofs alkoholfritt och mer som saft men ändå, ovant! ;)

    SvaraRadera