måndag 5 september 2011

Att ha en blogg

Ibland tycker jag att det är lite mysigt att ha en blogg. Att jag har en egen sida liksom. Att jag har fått nya vänner, som jag visserligen inte träffat, men i alla fall.

Men så kommer jag på varför jag bloggar och då känns det inte lika trevligt längre. Efter tre års försök känner jag fortfarande att jag har slungats in i barnlösheten utan att kunna värja mig. Bloggen har gått från att vara en "så-kom-vi-till-slut-igång-med-IVF:andet-blogg" till att bli en "jag-är-verkligen-infertil-blogg"... Adoptionsblogg, ja visst, men i flera år till?

I ett parallellt liv kanske jag också bloggar, om något helt annat. För i ett parallellt liv har jag förstås planerat mitt liv noggrant och "skaffat" mig biologiska eller adopterade barn för länge sedan.

2 kommentarer:

  1. Du kanske inte alltid kommer att vilja blogga, och inte om det här ämnet, men så länge du gör det så kommer jag att läsa. :)

    SvaraRadera