onsdag 28 september 2011

Ett ännu sämre AMH-värde

Kl. 21.18 ikväll fick jag ett mail från enhetschefen på kliniken. Mitt redan usla AMH-värde har sjunkit från 0,3 till 0,2. Jag skulle egentligen ha tagit ett nytt test i somras, men hann/orkade/ville inte, så jag gjorde det förra veckan istället. När jag skrev och frågade i eftermiddags om de fått resultatet ännu fantiserade jag om att värdet kanske hade blivit bättre. Att det kanske hade blivit "normalt". Jag har ju läst om de som fått bättre värden, kanske skulle jag också ha tur?

Jag tog det igen för att jag trodde att jag skulle kunna ta ett negativt besked nu eftersom jag känner mig hyfsat stabil och inte gråter varje kväll längre. Nu vet jag att jag tydligen inte kunde det.

2 kommentarer:

  1. :( fy f*n man önskar att man aldrig hört talas om nåt som heter amh. Nåt som man knappt ens vet vad det är ska tala om för en att man aldrig ska få genetiska barn. Klart att det är ett hårt besked. Kram!!

    Jag vågar inte ens fantisera om vad mitt värde kan ligga på nu. 0,02? Eller omätbart.

    SvaraRadera
  2. Gumman!!! Usch. Samma hände mig, från 0,3 till 0,29 på 2v (!) och "jag ger dig <10% chans t graviditet. Tack för den. Jag har inte ens en man att försöka med!

    SvaraRadera