fredag 16 september 2011

Det går lika bra med selleri.... eller?

"...istället för att använda dyr grädde tillsatte jag lite bröstmjölk." Så går det till när Underbara Clara gör kantarellsoppa. Så mycket jag inte visste, så mycket jag inte provat, så mycket jag aldrig hört talas om förut.

Påhittighet i alla ära, men visst är det skönt att mataffären bara ligger några minuter bort... Så känns det i alla fall för mig. ;-)

Nu får jag skämmas ordentligt över min bristande läsförståelse... "Läs hela inlägget", kommenterade Fia och i slutet stod det så här: "*Korna bröstmjölk alltså. Vad TRODDE NI egentligen?" Bokstavstroende. Det är jag det.

3 kommentarer:

  1. Du kanske skulle läsa hela inlägget? :-) Hon är bra på att provocera ibland.

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Jag tänkte också att adoption var en sista utväg. Men nu är det något jag verkligen vill. Jag skulle vilja ha biologiska och adoptivbarn. Men tyvärr kommer jag bara kunna få det ena. Anledningen är att min man är så gammal att vi troligen inte kommer bli godkända för adoption om vi blir gravida och får ett barn.

    Nu ser jag det som en egoistisk sak, men ändå en god sak det där med adoption. Jag gör det för MIN skulle för att JAG vill bli mamma. Så kommer vi adoptera från ett barnhem där den biologiska mamman väljer vilket par som ska få adoptera hennes barn och det är en otrolig ära. Hon kommer välja oss till föräldrar till hennes barn.

    kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill också verkligen adoptera. Man luras ju lätt att tro att IVF ska gå fortare eller allra helst att det ska lyckas ändå... Så blev det inte.
    Vet du redan nu vilket barnhem ni ska adoptera ifrån? Hur har det gått till?

    Kram tillbaka och trevlig helg!

    SvaraRadera