torsdag 15 september 2011

Prat om barn

På mitt jobb pratas det faktiskt inte så mycket om kollegornas barn. Nu är jag student under en termin, och oj, vad det har pratats om "våran äldsta", "11-åringen", "5-åringen", "tjejerna", "All inclusive"-resor med barn, förskolor, barnkalas osv... Jag är alldeles matt. Alla är trevliga och uppsatsskrivandet har flytit på bra, men jag hänger inte riktigt med i allt familjeprat. Jag skulle tro att det blir så här för att barnen förenar. Föräldrar har alltid sitt föräldraskap gemensamt, därför blir det lätt att prata om det.

3 kommentarer:

  1. Känner igen känslan lite från när mina kollegor fortfarande pratar om att "alla här" har vuxna barn. Det blir så lätt att glömma bort de där få som inte delar det gemensamma. Önskar att man ibland kunde minnas "minoriteten" också...

    SvaraRadera
  2. Snart kommer det säkert handla mer om kursen i stället. Jag hoppas du har möjlighet att hänga med personer du själv får välja och gillar.

    SvaraRadera
  3. Jag gillar dem ändå. Det är en riktig utmaning att hitta människor som inte pratar om barn... De brukar antagligen vara barnlösa eller ha utflyttade barn.

    SvaraRadera