fredag 30 september 2011

Inte den här gången heller. Inte någon gång.

För drygt ett år sedan var min mens sex dagar sen. Det brukar inte hända och jag började tro på allvar att jag faktiskt blivit gravid. Då var vi utomlands så jag köpte ingen graviditetstest. Nu har jag varit med om det igen, även den här gången var mensen sex dagar sen. Jag hoppades den här gången också. Förnuftet sa nej, men ändå hann hoppet utvecklas ganska mycket under veckan som varit. Igår höll jag till och med i en graviditetstest på apoteket. Men jag köpte ingen, mest för att jag alltid känner mig som en idiot i efterhand för att jag trott mig ha en liten chans.

Varför jävlas kroppen med mig? Varför kan jag inte fungera som andra när allt verkat så "normalt" tidigare?

Den här veckan har inte fört så mycket positivt med sig. Livlinan har ryckts undan också, så nu famlar jag mig fram i barnlöshetsträsket.

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt :( kram.

    Vad tycker du om föräldrautbildningen såhär långt?

    SvaraRadera
  2. Jag gillar den verkligen. Nu på slutet har vi sett lite väl mycket på film, men annars har jag bara gott att säga om den.

    SvaraRadera