lördag 27 augusti 2011

Ett definitivt misslyckat IVF-försök

Fredagen den 12/8 avslutades mitt tredje och med största sannolikhet sista IVF-försök. Läkaren skickade hem mig efter ultraljudet och sa att det inte skulle bli äggplock eftersom det bildats för få äggblåsor. Han sa också (vilket jag inte skrev om ) att jag skulle ta ägglossningssprutan för att sedan försöka på egen hand med sambon. Jag trodde förstås inte att vi hade någons chans att lyckas, men under de två veckor som gått har jag ändå liksom "ruvat" i smyg och någonstans i bakhuvudet fantiserat om att faktiskt bli gravid den här gången. Naturligtvis kom mensen idag, lika regelbunden som vanligt. En dröm som gick i kras igen.




4 kommentarer:

  1. :'-(
    Beklagar! Så himla typiskt... Kram!

    För vår del har det gått ett år sedan vi slutade att ens försöka hemma. Hoppet att lyckas finns inte längre.

    SvaraRadera
  2. Ja, dagar som denna med magont och toalettspring känns en hysterektomi som ett hyfsat alternativ... Varför ha kvar allt till ingen nytta?

    SvaraRadera
  3. Åh vad tråkigt! Stor varm kram

    SvaraRadera
  4. Fy vad tråkigt!! Tänker på dig!

    Kram

    SvaraRadera