lördag 13 augusti 2011

Facebook

På Facebook dyker det upp vänförfrågningar från perifera bekanta; just nu tycks alla som jag någonsin gått i samma klass som vilja ha mig som "vän". Jag inser förstås att vi inte är i närheten av att vara verkliga vänner, utan snarare att det för många handlar om att samla på sig så många som möjligt. Jag går sällan in på Facebook, men när jag gör det är det svårt att tacka nej till förfrågningarna. Väl där läser jag uppdateringarna, samtidigt som jag klarar högljutt för sambon eller vem som än råkar vara i närheten. De handlar om fredagsmyyys och om barn. Alltid. Snoriga, barn, kräksjuka barn, gulliga barn, jobbiga barn och charmiga barn.

Jag orkar inte säga upp mitt konto, men jag orkar heller inte läsa om alla andras familjeliv. "Lånade en fyraåring i helgen, tänk så länge sedan det var som våra fyra barn var så små." Jag, loggar sällan in, skriver inte om barn, men jag är barnsligt avundsjuk.

3 kommentarer:

  1. Du kan välja att dölja vissa personers statusuppdateringar. Det har jag gjort periodvis, för jag har inte orkat läsa om babylyckan.

    SvaraRadera
  2. Bra idé, det ska jag göra!

    SvaraRadera
  3. Jag avskyr med FB men kikar in ibland och jag har kryssat i visa ej något från denna personen på alla jag irriterar mig på så nu går det lättare. Kan rekommenderas.kram

    SvaraRadera