tisdag 2 augusti 2011

Naturmedel lagom till sprutstarten

Inför mitt tredje IVF-försök hade jag tänkt bli vältränad, stark och sund. Kanske sluta med lightläsk, tillsatser och annat onyttigt. Så blev det nu inte. Semestern kom och med den rosévin, öl, Pepsi Max, godis och grillat. Jag har inte rört mig i onödan utan hellre legat på bryggan med en pocketbok och en korsordstidning. Knappt promenerat...

Efter att ha använt nässpray i snart tre veckor och med den första sprutdagen inom räckhåll börjar jag inse att jag inte har ändrat livsstil nämnvärt under sommaren och att jag antagligen inte kommer att göra det innan premiärsprutan heller. Förra gången provade jag akupunktur och avkok på kinesiska örter. Det hjälpte inte alls. Igår bestämde jag mig för att beställa naturmedlet L-Arginin på nätet för att förbättra mina chanser. Jag har läst om kvinnor som använt det när de gjort IVF-behandlingar och tänkte att det i alla fall är värt ett försök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar