onsdag 10 augusti 2011

samtalsstöd

Häromdagen skrev jag om Heddas och Cecilias bloggupprop om bättre psykologisk hjälp till barnlösa (http://neverletmego-nelle.blogspot.com/2011/08/barnlos-meningslos.html). Jag fick ju träffa en kurator en gång i våras genom landstinget. På en timme hann jag berätta massor med saker och när jag gick därifrån såg jag fram emot nästa besök en vecka senare. Under veckan funderade jag på vad som sagts och vad jag skulle ta upp nästa gång. Dagen innan jag skulle dit igen ringde en sekreterare upp och sa att kuratorn blivit långtidssjukskriven och att jag skulle ringa igen för att få en ny tid med en annan kurator till hösten. Nu är det snart höst och dags att ta tag i detta igen. Jag hoppas att jag fortfarande har en chans att få samtalsstöd och att det känns meningsfullt nu med eftersom det antagligen blir en annan kurator än i våras.

2 kommentarer:

  1. Vad bra att du har möjligheten! Hoppas det ska funka bra även med den nya. För mig har det varit guld värt.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att jag får en ny kurator. Litar inte helt på landstinget...

    SvaraRadera