måndag 1 augusti 2011

Välkommen till världen via SMS

Idag fick jag ett SMS med en bild på en nyfödd bebis. Jag skrev grattis i mitt svars-SMS förstås, men också att jag inte ens vetat om att det var tillökning på gång. Förlåt, skrev kompisen som bor i en annan stad, jag ville inte säga något för att det inte skulle bli jobbigt för dig. Men nu var det dags att berätta eftersom meddelandet antagligen skickades till alla i hela adressboken. Det trista är inte att min, tidigare nära, kompis fått sitt andra barn. Det som känns så tråkigt är att hon inte ville berätta något så stort för mig. Vi har glidit isär på andra sätt också och har inte alls den kontakt jag trodde att vi skulle fortsätta ha genom livet, men att jag varit helt ovetande om hennes graviditet i nio månader känns ändå konstigt.

Jag sparar alla dessa SMS i mobilen eftersom jag inte vet vad jag ska göra av dem. Det känns respektlöst att radera dem direkt, samtidigt som jag inte skriver upp någon annanstans när alla jag känner fått barn. Men nu ska jag göra det, öppna ett dokument och skriva in datumen för de sju barnfödslar som jag sparat i mobilen.

1 kommentar:

  1. Jag har förstås fått liknande sms. Men då blivit så ledsen och paff att jag känt att jag aldrig kan kontakta den här personen igen. Men det beror förstås på hur relationen i övrigt ser ut.

    SvaraRadera