måndag 15 augusti 2011

Ohyfsat

"Nu kommer du att bli en äldre mamma." Den femton år äldre kollegan använder den där rösten som hon har för att liksom trycka till lite extra. Det är maj 2001 och min dåvarande sambo har precis deklarerat att han menar allvar med att göra slut på vårt förhållande.

Den där kommentaren har liksom hånat mig under hela den här barnlöshetsresan. Tänk att hon skulle få rätt... Men värre är att jag nu oroar mig över att inte bli mamma över huvud taget, inte om jag kommer att vara "äldre".

I våras, mitt emellan våra misslyckade försök, träffade jag och sambon på samma kollega igen. Vi har inte sett på nio år och innan vi går säger hon: "Du har mognat, det syns i ditt ansikte att du har blivit äldre."

Hoppas att det dröjer minst tio år till innan vi ses igen.

3 kommentarer:

  1. Har bara en sak att säga om din kollega - vilket j-a pucko!

    SvaraRadera
  2. Vissa människor tänker bara på sitt behov av att få säga saker, inte på andras behov av att få slippa höra eländet. Blä!

    SvaraRadera